Greece - Görögország
Athens - Athén Our excursions - Kirándulások My daughter's pictures - Ancsa képei
Athénba Indiából szabadságra hazatérőben érkeztünk. Az út első állomása Kairó volt, ahol lejártuk a lábunk, annyira, hogy másnap mérhető izomlázzal órákig hevertem az athéni szállodában, amíg magamhoz nem tértem. A szállóból az Akropolisz panoráma-képe tárult elénk, valóban bámulatos szépséget sugározva. Délutántól aztán annyit csavarogtunk a városban, hogy akár újra belebetegedhettem volna. Az Akropolis - az indiai építészet remekeihez képest - túlságosan romos állapotával nem "hozta magát" számunkra. a kariatidák szépsége azonban átütött kiválónak nem mondható állapotukon. Az Akropolis múzeuma azonban igazán remek gyűjteménye az a ókori szobroknak. Talán vonzóbb látványnak találtuk az Akropolis lábánál épült, Heródes Atticus Odeon-ja nevet viselő amfiteátrum.

A bizánci kor emlékei közül egyetlen templomot sikerült beleiktatnunk a rövid programunkba, talán a Kaissariani-t.

Rövid sétát tettünk Athén régi, kedves kis utcáiban, a mai zajos, lüktető időben kellemes pihenőhely lehet.

A magyarokat nyilván a remek görög konyha is vonzza. Nekem a parázson sütött, rágósnak bizonyult polipon kívül minden nagyon ízlett, különösen a túróval, olajjal ízesített salátáik és a változatos tengeri herkentyűik. Finom!

Két busz-, illetve hajókirándulást tettünk Athénból. Az egyik - busszal - Sounionra vezetett. Csodálatos út vezetett, végig a tengerparton, illetve a tenger feletti domboldalon. Ritkán látni ilyen csodálatos tiszta kék vizet, ilyen kissé ugyan kopár, de fehér házas falvaival, üdülőtelepeivel különleges, békés hangulatot sugárzó környezetet. A déli csúcson megcsodáltuk Poseidon templomát, ahol a hosszabb útra induló tengerészek mondtak búcsút az anyaföldnek és kérték Poseidon áldását a merész vállalkozáshoz.

A legszebb élményt egy teljes napot igénybe vevő, feledhetetlen hajókirándulás jelentett. Három szigetet érintett a hajó, Aegina-t, Hydra-t és Poros-t. Hydrá-n biztos kiszálltunk, a másik kettőre nem emlékszem. Hydra maga a szépség, a béke és nyugalom. Kis kikötője teljes karéjában apró kis üzletek és éttermek sora, a falu a parti domboldalon, mint egy fecskefészek terül el, a szűk utcácskákon kis harangtornyok, a házak frissen meszelt kékes fehérségbe öltözöttek, száz lépcső után már a kikötő csendes mormolását se lehet hallani. Béke és béke. Az egyik hely az ötnél nem többől, ahová szívesen mentem volna nyugdíjas éveimet eltölteni. Késő, ez is késő.

Így is örülök, hogy ugyanahhoz a birodalomhoz tartozunk, mint ezek a szigetek.

(Visszaemlékezés - Ancsáék adóssága)